G-J7L98RSWW3

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل دیواری سردخانه

عایق سردخانه یکی از مهمترین عوامل کیفیت سردخانه است ما در این مقاله توضیحاتی کوتاه در مورد ساندویچ پانل ها داده ایم.

ساندویچ پانل به قطعه یا ورقی اطلاق می‌شود که خاصیت عایق بودن در برابر انرژی و صدا را داشته باشد و تشکیل شده از یک لایه عایق که بنا به کاربرد آن می‌توانند از موادی مانند پلی اورتان،پشم شیشه، فوم، یونولیت، پلی استایرن، پشم سنگ یه هر عایق منعطف دیگری استفاده کرد که دو طرف آن بوسیله ورق هایی نازکتر از عایق پوشیده شده باشد که اکثرا جنس ورق استفاده شده ور گالوانیزه یا یاک طرف ورق فلزی و طرف دیگر کاغذی یا پلاستیکی است استفاده می‌شود.

در ایران شرکت های بسیاری به تولید ساندویچ پانل مشغول هستند اما از معتبر ترین و با کیفیت ترین آنها می‌توان به شرکت های ماموت، کبیر پانل و نبوغ سرمایش اشاره کرد.

این محصول قوق‌العاده کاربردی، مصرف گسترده ای در صنایع سردخانه سازی وبرودت-کستارگاه ها-درمانگاه های صحرایی-پوشش سوله-کارخانه های تولیدی-ساختمان ها-هتل ها-کانکس سازی-پتروشیمی ها-نیروگاه های برق و … می‌باشد.

مواد مصرفی در ساندویچ پانل های تولیدی مرسوم از جنس پلی اورتان با دانسیته ۴۰ می‌باشد. به دلیل جلوگیری از اشتعال زا بودن این مواد و دفع خطر حریق در سازه هایی که با ساندویچ پانل ساخته می‌شوند در این محصولات موادB2 استفاده می‌شود که باعث جلوگیری از شعله ور شدن این محصولات شود.

ساندویچ پانل سردخانه ای انواع مختلف دیوار و سقفی در ضخامت های متفاوت دارد که هرکدام متناسب با کاربری خود در سردخانه ها و دیگر مکان های دیگر مانند خانه های پیش ساخته استفاده می‌شوند.

در خرید ساندویچ پانل برای سردخانه سعی داشته باشید بهترین انتخاب را داشته باشید تا از مصرف اضافی انرژی و استهلاک دستگاه ها و افت کیفیت محصول جلوگیری به عمل آید.

 

منبع: وبسایت بوران