G-J7L98RSWW3

نحوه انتخاب کندانسور،اواپراتور و نصب صحیح آنها در سردخانه

یخ زدن اواپراتور

با توجه به مشکلات پیش آمده برای سرمایه گزاران و صاحبان مشاغل در مورد نصب اشتباه یا محاسبه غلط تجهیزات سردخانه بر خود واجب دانستیم تا مطالبی آموزشی را فراهم و از این طرق با شما اشتراک بگزاریم.

اهمیت نصب سردخانه به طور صحیح:

متاسفانه افرادی هستند که بسیار سریع و بدون هیچگونه پشتوانه علمی و تجربی خود را نصاب سردخانه معرفی می‌کنند و اقدام به نصب سردخانه صنعتی می‌نمایند.

این افراد که هیچگونه اطلاعات فنی در باره نصب سردخانه ندارند اشتباهات فراوانی در مراحل نصب می‌شوند. اشتباهاتی کوچک و بزرگ مانند: نصب اشتباه لرزه گیر که بسیار زیاد انجام می‌گیرد و لرزه گیر کمپرسور در راستایی نصب می‌شود که هیچگونه ارتعاشی را در خود جذب نمی‌کند و همه ارتعاش را به کندانسور و متعلقات منتقل می‌کند. یکی دیگر از اشتباهات نصب، جا نمایی اشتباه کندانسور است به نحوی که کندانسور را در مکانی قرار می‌دهند که تمامی گرمای دفع شده از کندانسور در آن منطقه می‌ماند و پس از مدت زمان کمی محیط کارکرد کندانسور گرم شده و ضریب انتفال حرارت کندانسور پایین می‌آید و دیگر کارایی لازم خود را ندارد.گذاشتن سایه بان اشتباه و نصب کندانسور به گونه‌ای که کوئل کندانسور به سختی عمل مکش هوا را انجام می‌دهد که این مشکل باعث سوختن فن های آکسیال سردخانه‌ای می‌شود. نصب اواپراتور بدون فاصله از دیوار یا نگذاشتن تراپ نیز یکی از مشکلاتی است که زیاد به چشم می‌خورد. مشکلات از این قبیل بسیاراند که باعث می‌شوند یک سردخانه به طور صحیح کار نکند و فرد سرمایه گذار متحمل ضرر های فراوانی شود.

در بحث عایق کردن سردخانه وضع بسیار تاسف بار است و در بعضی مواقع مواردی دیده می‌شود که از داخل سردخانه بیرون مشخص است و این موضوع باعث بالا رفتن مصرف برق و مستهلک شدن تجهیزات می‌شود در ضمن اینکه امکان صدمه به محصول داخل نیز بالا می‌رود.

موارد دیگری که در نصب سردخانه می‌شود به آنها اشاره کرد استفاده از ملزومات نصب بی کیفیت و تقلبی است که امروزه بسیار رواج دارد.

نگذاشتن ترمودیسک یا ترموستات، استفاده اشتباه اکسیژن به جای گاز ازت(نیتروژن) از اشتباهاتی است که حتی به از دست دادن جان فرد نصاب نیز منجر شده و می‌شود.

سردخانه

انتخاب غلط تجهیزات سردخانه:

در بسیاری از مواقع انتخاب غلط تجهیزات که اکثرا انخاب صحیح قدرت موتور و کندانسور اواپراتور است یک سردخانه را متحمل خسارت های جبران ناپذیری می‌کند.

افرادی که به طور غیر تخصصی اقدام به محاسبه می‌کنند و کسانی که به خاطر دادن پیشنهاد قیمت پایین‌تر به مشتری تجهیزات نامناسبی را پیشنهاد می‌دهند و بعد از اتمام کار فرد نتیجه دلخواه را نمیگیرد.

در مکانی که نیاز به کندانسور هوایی است کندانسور آبی پیشنهاد داده می‌شود یا در مکانی که نیاز به کندانسور با فن بالا‌زن است کندانسور با فن بغل زن خریداری می‌کنند که همین مشکلات مشابه در مورد اواپراتور و کمپرسور نیز موجود است.

چگونه نصاب مورد اطمینان پیدا کینیم؟

برای اینکه بتوانیم یک نصاب سردخانه معتبر و با تجربه پیدا کنیم و این مرحله خطیر پروژه را به درستی انجام بدهیم حتما باید نمونه کار های قبلی نصاب را بازدید کرد یا از یک شرکت معتبر درخواست نصاب کنیم.

 

 

 

منبع: وبسایت بوران

1 دیدگاه در نحوه انتخاب کندانسور،اواپراتور و نصب صحیح آنها در سردخانه

  1. عبدالقادر عیدوکی says:

    یک سیستم درشرایط گرم دما45درجه سردخانه بظرفیت 250تن نگهداری ماهی با گاز فریون چه ما شین الاتی پیش نهاد می کنید

کامنت ها بسته شده است.