G-J7L98RSWW3

سیستم سردخانه رک فریونی

سیستم رک سردخانه ای یک سیستم بهینه و کار آمد در سردخانه ها است که مزایای فراوانی دارد.

در اینجا یک سیستم رک سردخانه ای طراحی شده توسط سرماسازان غرب می پردازیم

سردخانه رک بالای صفر اسفراین

مشخصات عمومی سردخانه بالای صفر اسفراین:

این سردخانه با گنجایش 5000 تن بارگیری محصول در شهر اسفراین احداث گردیده است. این سردخانه دارای 10 اتاق است که به دو فاز مجزا تقسیم شده است.

برای هر فاز یک سیستم رک دارای 3 کمپرسور اسکرو هنبل با ظرفیت 70 اسب بخار در نظر گرفته شده است.

رک های مورد اشاره مجهز به اویل کولر مرکزی برای خنک کاری روغن هر رک و همچنین اویل سپراتور مرکزی است.

برای هر رک با سه کمپرسور دو دستگاه کندانسور مدل SVC در نظر گرفته شده است.

هر اتاق دارای دو دستگاه اواپراتور می باشد.

طراحی سردخانه رک:

طراحی سیستم رک سردخانه

این نوع سیستم برای سردخانه هایی با ظرفیت دو هزار تن  به بالا مناسب است. در سیستم های رک از یک یونیت مرکزی به جای چندین یونیت استفاده می شود و این کار بسیار به صرفه می باشد. همچنین سیستم های رک سردخانه، از نظر مدارهای قدرت، فرمان و مدارهای برودتی با سردخانه های معمولی تفاوت دارند و به همین دلیل تعمیر و نگهداری از این نوع سردخانه ها کار تخصصی بوده و نیاز به تجربه بالایی دارد.

عملکرد سردخانه با سیستم رک بصورتی است که استفاده از سردخانه فریونی یا رک، یکی از راه های افزایش بازدهی و کارکرد بهینه سیستم سردخانه است. در این سیستم ها از چند کمپرسور استفاده می شوند که به صورت موازی با یکدیگر در یک رک قرار می گیرند. همه کمپرسورها با یک خط مکش و خط دیسشارژ کار میکنند و به وسیله کنترل ظرفیت کمپرسورها و کنترلری که در تابلو برق رک کار شده  سیستم سردخانه به راحتی کنترل می شود.

این سردخانه با توجه به استفاده از کنترلر سری MCX دانفوس و سرور طراحی شده برای سیستم های رک سردخانه امکان مانیتورینگ و منترل از راه دور سردخانه رادارد.

کنندانسور سردخانه رک :

برای هر رک دو عدد کندانسور در نظر گرفته شده است که هر کندانسور دارای 8 عدد فن با قطر 63 سانتی متر است.

با توجه به در نظر گرفتن دو کندانسور در صورت بروز مشکل در یکی از کندانسور ها امکان اصلاح کندانسور همزمان با کار کردن سیستم امکانپذیر است.

کندانسورها نیز هر کدام دارای دومدار و مجموعا 4 مدار مجزا در نظر گرفته شده است. همچنین هر کندانسور دارای شیر در ورود و خروج است. و هر مدار دارای یک شیر KVR دانفوس است. با توجه به طراحی V شکل کندانسور از راندمان بالا و حجم کم برخوردار است.

اواپراتور سردخانه رک:

در طراحی اواپراتور های رک باید به برگشت روغن و تعداد پاس های اواپراتور توجه داشت که با توجه به هر پروژه طراحی و ساخته می شوند.

در این پروژه در هر اتاق از دو عدد اواپراتور استفاده شده است که هر 2 دستگاه اواپراتور دارای یک ایستگاه است که هر ایستگاه دارای شیر برقی و خط تبریدی مخصوص به خود است. این موضوع سبب می شود که کنترل ظرفیت و ایراد یابی در زمان خرابی به راحتی صورت پذیرد. هر ایستگاه و هر اتاق دارای یک تابلو مجزا و مجهز کنترلر دانفوس است که باعث می شود فرمان های روشن خاموش شدن اواپراتور به بهینه ترین حالت صورت پذیرد.

اویل کولر سیستم رک سردخانه مرکزی:

در رک یک اویل کولر با توجه به میزان ظرفیت مورد نیاز و منطقه پروژه طراحی گردیده است. در بخش خروجی از اویل کولر یک فیلتر مرکزی نصب گردیده است و سنسور فشار نیز برای زمان تعویض فیلتر در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش اویل کولر یک شیر بای پس در نظر گرفته شده است تا در زمانی که دمای محیط به گونه ای باشد که نیاز به استفاده از اویل کولر نباشد شیر باز می گردد و دمای روغن کمپرسور در رنج مد نظر قرار گیرد تا کمپرسور های به کار رفته در رک در حالت ایده آل به کار خود ادامه دهند.

فیلتر روغن کمپرسور اسکرو:

برای هر کمپرسور یک فیلتر روغن مجزا نیز در نظر گرفته شده است. این فیلتر ها از مارک هنبل است.

مدت زمان انجام پروژه:

اجرای پروژه سردخانه رک شهر اسفراین در طی مدت 39 روز صورت گرفت. که این تاریخ مربوط به نصب اواپراتورها، جانمایی کندانسور و پایپینگ سردخانه تا استارت کامل سردخانه میباشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *